VeronicaAbrahamsson

You think you're so persuasive but I'm not givin' up

Alla är vi olika, men ändå så lika!

Kategori:

Hejsan!
 
Blev hemma idag från jobbet, blir nog det hela vecka ut.
Gått och fått förkylning igen =/ Tror det är vädret som fuckar ur mitt system.
Dock är jag inte så allvaligt förkyld men ändå jobbgt. Sitter just nu med huvudvärk och värk vid näsbenet typ :O svårt att förklara :)
 
Bara tagit det lunbgt idag, eller ej jag har nog varit ute och ränt till folk.
Eller nej jag har precis kollat klart en film.
Handlade om nätmobbing, var faktiskt as bra :P
Sånt som sker runt om kring på nätet, det är så vår värld ser ut.
 

Alla är vi röt ägg ibland, Vi gör saker som är fel.
Vi gör saker man får ångra, men får oftast tillbaka så mycket mer.
Men sanningen är också, har man insätt sina fel man gör/gjort, och erkänner felet, så blir oftast allt så mycket bättre,  du kommer iaf må så mycket bättre, även fast du inte får något sakligt för det, men du får ett lättare samvete!
 
Och när man gjort ett misstag och insätt att det är fel, då borde man inte göra samma misstag igen.
Och jag är sån person, jag skulle aldrig fara osanna saker till folk för att uppnå något bråk. (tilllägger nuförtiden)
Jag är en person som avskyr när folk sitter och ljuger en rakt upp i ansiktet. Varför ska då jag sitta och ljuga till folk när jag inte vill höra lögner?
 
"behandla andra som du själv vill bli behandlad"
 
Alla tolkar saker och ting på sitt egna viss, så mycket kan man inte säga om det är rätt eller fel.
Och jag är en person som tolkar genom kroppsspråk osv. för oftast stämmer det!
Men bara för att jag tolkar saker så betyder det absolute inte att det är så.
Men jag punkterar oftast med orden "det var så jag tolkar det" "det behöver inte betyda så" osv osv.
 
Sen när historier går från ena munen till 10 andra och når skaparen igen.
Då lär man tänka ett steg längre, som tex, Dom där 9 andra kanske har sin egna tolkning på historien och kanske använder sig av sina egna ord för att förklara. Och helt plötsligt så vart historien en helt annan.
Så jag tycker att man ska tänka efter, Ordspråket "Skjut aldrig brevbäraren" Jo, i vissa tillfällen!
 
Sen ska man försöka lyssna på vad den/dom andra har att säga innan man säger tack och adjö!
Men man ska då llyssna noga! dömmer man fortare än vad ögat äns hinner blinka då är det tyvärr inte så mycket man kan göra åt saken, men det är oftast den som dömmer så fort som inte ser helheten.
Sen finns dom vissa som verkligen inte vill förstå, då är det bara det.
Har man försökt så har man iaf försökt, bättre det än att bara gå förbi och skita i allt.
 
  • Alla har vi rätt till vår egna åsikt, men man får då räkna med att det finns folk som inte håller med!
  • Vi alla kan göra fel ibland, och vissa saker går att rätta till eller minskaproblemet, om det finns intresse från båda sidor!
  • Det val man själv väljer att göra, det är det val du oftast får leva med.
  • Alla är vi olika, bara för att jag tänker som jag göra betyder inte det att du måste göra detsamma!'
Livet är alldeles förkort!

 
 
Oj det vart ett långt inlägg. Så detta är vad jag tycker och tänker, så jag PUNKTERAR IGEN!
Detta behöver absolute inte alla tycka är rätt, men det är fortfarande min åsikt jag uttalat!
 
Och folk omkring verkar ha fått fel sida av mig, texen ovan kanske kan få folk att se om dom kan ändra uppfattning om mig, men är det så att man tycker lika då är det så :)
 
Nej nu ska jag nog lämna detta och ta och se en till film eller nått.
Eller kanske ta och åka iväg och bada.
Nej juste jag är ju sjuk lär ju inte gå ut då!
=)
 
Ha det gött hej!
byebye
Veronica
 

Kommentarer

  • mats säger:

    ok

    2012-08-08 | 19:56:09
  • Madde säger:

    Bra skrivet :)

    2012-08-08 | 21:01:29

Kommentera inlägget här: